Мета. Робота
з удосконалення творчої особистості майбутнього педагога. Ознайомлення з
проявами педагогічної творчості, творчим використанням педагогічних технологій.
Питання для вивчення:
1. Педагогічна творчість, її
ознаки, складові.
2. Наука та мистецтво в
педагогічній праці вчителя.
3. Роль кращих зразків
педагогічної діяльності у професійному становленні молодих вчителів.
4. Творчість вчителя у
розв’язуванні психолого-педагогічних задач.
5. Використання педагогічних
технологій як творчість вчителя.
Завдання
для самостійної роботи
особливості педагогічної діяльності вчителя у Вальдорфській школі та
школі Марії Монтессорі.
4. Прокоментуйте поданий вислів.
«У школі Монтессорі ідеальний учитель - це здебільшого мудрий
спостерігач, наставник, який втручається у процес, підказує або допомагає
тільки в тому випадку, коли це дійсно потрібно, допомагає дитині зробити справу
самостійно. У Вальдорфськой школі ідеальний учитель - це вчитель, що турбується
в першу чергу про формування душевних та духовних якостей».
5. Робота в групах. Що ви думаєте з приводу міркувань американського
дослідника У. Уолтера про вчителя? Висловіть своє ставлення та послухайте думки
одногрупників.
«Щоб наблизитися до ідеалу, учитель повинен знати специфічні небезпеки
і шкідливості своєї професії. Американський соціолог У. Уоллер у роботі «Що
навчання робить із учителем» (1932) описав деякі з цих шкідливостей. На жаль,
багатьох учителів і поза школою відрізняє настирливо-дидактична, повчаюча
манера тримати себе. Звичка спрощувати складні речі, щоб зробити їх доступними
дітям, сприяє розвитку негнучкого, прямолінійного мислення, виробляє схильність
бачити світ у спрощеному, чорно-білому варіанті, а звичка постійно тримати себе
в руках утрудняє емоційне самовираження. Положення вчителів - це постійна
спокуса, випробування владою. Справа не тільки в суб’єктивізмі й особистої
упередженості в оцінках і ставленні до учнів.
У бюрократично організованій системі освіти вчитель є, перш за все,
державним службовцям, чиновником. Його головне завдання - не допускати
будь-яких подій і відхилень від офіційно прийнятих думок. В інтересах власного
самозбереження вчитель змушений придушувати самостійність учнів, вимагаючи, щоб
вони говорили не те, що думають, а те, що належить.
Причому йому дуже легко переконати себе в тому, що він діє так в
інтересах самих дітей, страхуючи їх від майбутніх неприємностей. Для придушення
самостійної думки використовуються оцінки, записи у щоденниках, маніпулювання
думкою однокласників, а також тиск на батьків. Прикро, що наша школа багато
років була і залишається найефективнішим інструментом виховання конформізму,
репродуктивної діяльності, пристосуванства і подвійних стандартів».
Груповий творчий проект: «Учитель очима дітей», «Учитель
очима батьків», «Учитель очима керівництва школи» (проект на вибір, проводиться
у трьох групах, творчо оформляється, публічно захищається, оцінюється та
аналізується експертами).
Комментариев нет:
Отправить комментарий